ȘCOALA DOCTORALĂ DE PSIHOLOGIE ȘI ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI
Concursul de admitere în Școala Doctorală FPSE
(sesiunea Iulie – Septembrie 2025)
În atenția candidaților la concursul de admitere în
Școala Doctorală de Psihologie și Științele Educației
(sesiunea Iulie-Septembrie 2025)
Sunt afișate rezultatele preliminare ale concursului de admitere (sesiunea Iulie 2025), precum și informații referitoare la confirmarea locurilor. Găsiți toate informațiile în documentul de mai jos.
Candidații declarați admiși sunt așteptați în perioada 30-31 Iulie, la secretariatul școlii doctorale, pentru confirmarea locurilor.
Sunt afișate rezultatele la Proba 1 și repartizarea candidaților admiși pentru Proba 2!
Proba 1 (scris): 24.07.2025 ora – 9:00, Etaj.1, amfiteatrul Motru
Candidații se vor prezenta la intrarea în sală la ora 8:30 pe baza C.I.
Această pagină conține toate informațiile referitoare la concursul de admitere la Școala Doctorală de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, pentru sesiunea Iulie-Septembrie 2025.
În secțiunea dedicată (dreapta paginii), regăsiți documente și link-uri specifice, precum:
✔️ Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere 2024-2025
✔️ Calendarul admiterii
✔️ Formularul de înscriere (disponibil la deschiderea perioadei de aplicare)
✔️ Modele de documente
Temele și numărul de locuri aferente fiecărui coordonator
Domeniul: Psihologie
Forma și conținutul concursului de admitere
Concursul de admitere constă în două probe obligatorii:
🔹 Proba 1: Test grilă de metodologie a cercetării psihologice
Candidații vor fi evaluați printr-un test grilă ce acoperă metodologii de cercetare, statistici și interpretarea datelor în psihologie.
🔹 Proba 2: Susținerea proiectului individual de cercetare
Proiectul trebuie elaborat conform formatului afișat pe site și încadrat într-o temă anunțată de coordonatori. Se va depune odată cu dosarul de înscriere și va fi analizat atât înainte, cât și în timpul susținerii.
📌 Evaluare:
🔹Testul grilă – notat de la 1 la 10 (cu zecimale).
🔹Proiectul individual de cercetare – fiecare membru al comisiei acordă o notă întreagă de la 1 la 10, iar media aritmetică a acestora constituie nota finală (cu zecimale).
🔹Nota finală – media aritmetică dintre cele două probe.
✅ Condiții de admitere:
🔹Minimum 7.00 la testul grilă
🔹Minimum 7.00 la proiectul de cercetare
🔹Media generală minimă de admitere: 7.00
📍 Criterii de departajare (în caz de egalitate de punctaj):
1️⃣ Media de absolvire a masteratului
2️⃣ Media de absolvire a licenței
3️⃣ Publicații științifice indexate
📚 Tematică pentru testul grilă: Metodologia cercetării în psihologie
📖 Bibliografie recomandată:
🔹Schinka, J. A., & Velicer, W. F. (2013). Wiley Handbook of Psychology, Volume 2, Research Methods in Psychology (2nd ed.). Wiley.
Domeniul: Științele Educației
Forma și conținutul concursului de admitere
Concursul de admitere constă în două probe obligatorii:
🔹 Proba 1: Test semi-standardizat de raționament științific și metodologie
Testul conține itemi situaționali de raționament științific și întrebări privind metodologia cercetării educaționale.
🔹 Proba 2: Susținerea proiectului individual de cercetare
Proiectul trebuie elaborat conform formatului afișat pe site și încadrat într-o temă anunțată de coordonatori. Se va depune odată cu dosarul de înscriere și va fi analizat atât anterior, cât și în timpul susținerii.
📌 Evaluare:
🔹Testul semi-standardizat – notat de la 1 la 10 (cu zecimale).
🔹Proiectul individual de cercetare – fiecare membru al comisiei acordă o notă întreagă de la 1 la 10, iar media aritmetică a acestora constituie nota finală (cu zecimale).
🔹Nota finală – media aritmetică dintre cele două probe.
✅ Condiții de admitere:
🔹Minimum 7.00 la testul semi-standardizat
🔹Minimum 7.00 la proiectul de cercetare
🔹Media generală minimă de admitere: 7.00
📍 Criterii de departajare (în caz de egalitate de punctaj):
1️⃣ Media de absolvire a masteratului
2️⃣ Media de absolvire a licenței
3️⃣ Publicații științifice indexate
📚 Tematică pentru testul semi-standardizat: Metodologia cercetării în științele educației
📖 Bibliografie recomandată:
🔹Babbie, E. (2010). Practica cercetării sociale. Iași: Polirom.
🔹Chelcea, S. (2009 [sau ulterioare]). Metodologia cercetării sociologice. Metode cantitative și calitative. București: Editura Economică.
🔹Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research Methods in Education. New York: Taylor & Francis.
🔹Johnson, B., & Christensen, L. B. (2019). Educational Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches. Sage Publications.
🔹Nuissl, E. (2011). Cercetare educațională empirică pentru începători. Timișoara: Editura Mirton.


