ȘCOALA DOCTORALĂ DE PSIHOLOGIE ȘI ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI

Concursul de admitere în Școala Doctorală FPSE
(sesiunea Iulie – Septembrie 2025)


Această pagină conține toate informațiile referitoare la concursul de admitere la Școala Doctorală de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, pentru sesiunea Iulie-Septembrie 2025.

În secțiunea dedicată (dreapta paginii), regăsiți documente și link-uri specifice, precum:
✔️ Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere 2024-2025
✔️ Calendarul admiterii
✔️ Formularul de înscriere (disponibil la deschiderea perioadei de aplicare)
✔️ Modele de documente

Temele și numărul de locuri aferente fiecărui coordonator

Domeniul: Psihologie

Forma și conținutul concursului de admitere

Concursul de admitere constă în două probe obligatorii:
🔹 Proba 1: Test grilă de metodologie a cercetării psihologice
Candidații vor fi evaluați printr-un test grilă ce acoperă metodologii de cercetare, statistici și interpretarea datelor în psihologie.
🔹 Proba 2: Susținerea proiectului individual de cercetare
Proiectul trebuie elaborat conform formatului afișat pe site și încadrat într-o temă anunțată de coordonatori. Se va depune odată cu dosarul de înscriere și va fi analizat atât înainte, cât și în timpul susținerii.

📌 Evaluare:
🔹Testul grilă – notat de la 1 la 10 (cu zecimale).
🔹Proiectul individual de cercetare – fiecare membru al comisiei acordă o notă întreagă de la 1 la 10, iar media aritmetică a acestora constituie nota finală (cu zecimale).
🔹Nota finală – media aritmetică dintre cele două probe.

Condiții de admitere:
🔹Minimum 7.00 la testul grilă
🔹Minimum 7.00 la proiectul de cercetare
🔹Media generală minimă de admitere: 7.00

📍 Criterii de departajare (în caz de egalitate de punctaj):
1️⃣ Media de absolvire a masteratului
2️⃣ Media de absolvire a licenței
3️⃣ Publicații științifice indexate

📚 Tematică pentru testul grilă: Metodologia cercetării în psihologie

📖 Bibliografie recomandată:
🔹Schinka, J. A., & Velicer, W. F. (2013). Wiley Handbook of Psychology, Volume 2, Research Methods in Psychology (2nd ed.). Wiley.

Domeniul: Științele Educației

Forma și conținutul concursului de admitere

Concursul de admitere constă în două probe obligatorii:
🔹 Proba 1: Test semi-standardizat de raționament științific și metodologie
Testul conține itemi situaționali de raționament științific și întrebări privind metodologia cercetării educaționale.
🔹 Proba 2: Susținerea proiectului individual de cercetare
Proiectul trebuie elaborat conform formatului afișat pe site și încadrat într-o temă anunțată de coordonatori. Se va depune odată cu dosarul de înscriere și va fi analizat atât anterior, cât și în timpul susținerii.

📌 Evaluare:
🔹Testul semi-standardizat – notat de la 1 la 10 (cu zecimale).
🔹Proiectul individual de cercetare – fiecare membru al comisiei acordă o notă întreagă de la 1 la 10, iar media aritmetică a acestora constituie nota finală (cu zecimale).
🔹Nota finală – media aritmetică dintre cele două probe.

Condiții de admitere:
🔹Minimum 7.00 la testul semi-standardizat
🔹Minimum 7.00 la proiectul de cercetare
🔹Media generală minimă de admitere: 7.00

📍 Criterii de departajare (în caz de egalitate de punctaj):
1️⃣ Media de absolvire a masteratului
2️⃣ Media de absolvire a licenței
3️⃣ Publicații științifice indexate

📚 Tematică pentru testul semi-standardizat: Metodologia cercetării în științele educației

📖 Bibliografie recomandată:
🔹Babbie, E. (2010). Practica cercetării sociale. Iași: Polirom.
🔹Chelcea, S. (2009 [sau ulterioare]). Metodologia cercetării sociologice. Metode cantitative și calitative. București: Editura Economică.
🔹Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research Methods in Education. New York: Taylor & Francis.
🔹Johnson, B., & Christensen, L. B. (2019). Educational Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches. Sage Publications.
🔹Nuissl, E. (2011). Cercetare educațională empirică pentru începători. Timișoara: Editura Mirton.